Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 D-1 | Messerschmitt Bf 109 D-1 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 D-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg DD.MM.1938-DD.MM.1938 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig DD.MM.1938-DD.MM.1938 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel DD.MM.1938-DD.MM.1938 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen DD.MM.1938-DD.MM.1938 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben DD.MM.1938-DD.MM.1938 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 647: Bayerische Flugzeugwerke: 4 (W.Nr.: ????-????) Erla-Maschinenwerk: 168 (W.Nr.: 417-539, 618-665) Gerhard-Fieseler-Werke: 80 (W.Nr.: 3090-3170) Focke-Wulf Flugzeugbau: 123 (W.Nr.: ????-????) AGO: 128 (W.Nr.: ????-????) Arado: 144 (W.Nr.: 2066-2080, 2201-2325) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1510 kg | 3329 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2170 kg | 4784 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2420 kg | 5335 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,870 m | 32ft 4,57in |
Délka: Length: | 8,640 m | 28ft 4,16in |
Výška: Height: | 2,600 m | 8ft 6,36in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,20 m2 | 174.38 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 133,951 kg/m2 | 27.44 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Junkers Jumo 210 D - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 500 kW (680 PS) při 2700 ot/min (na úrovni mořské hladiny) | Junkers Jumo 210 D - inverted V-design (60°) - number of cylinders: 12 - maximum power output: 671 hp at 2700 rpm (at sea level) |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 337 l | 74 Imp gal / 89 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 470 km/h v 5000 m | 292 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v ? m | 217.5 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 450 km | 279.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 600 km | 372.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů 2x 7,92mm kulomet MG 17 v křídle, každý 420 nábojů | 2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 500 rounds each 2x 7,92mm MG 17 machine gun in the wing, 420 rounds each |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |